четвер, 17 січня 2013 р.

Добре діло без нагороди не залишиться


Добре діло без нагороди не залишиться

Тема. Робота над текстом В.О. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».
Мета. Удосконалювати навички правильного свідомого виразного читання. Розвивати вміння висловлювати свою думку. Виховувати милосердя, людяність.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
1. Робота у парі. Доповни:
Іди по стежці, дитино,
Даруй любов і ..., (тепло)
Пам’ятай: ти …! (людина)
Вчись, думай і твори … (добро).
Яка головна думка цього вислову?
2. Вступне слово учителя:
Дуже мудро говорить народ: «Роби добро і воно повернеться до тебе». Які ще прислів’я про добро ви знаєте? Складіть і прочитайте деформовані прислів’я. Роби добро без нагороди не залишиться. Добре діло і чекай добра. Щира усмішка, добре слово мають дуже велику силу. Хто такий В.О. Сухомлинський?
3. Група «Бібліотекарі».
(Розповідь)
1-й учень. Презентація виставки книг В.О. Сухомлинського. Біографічна довідка.
2-й учень. В.О. Сухомлинський «Гаряча квітка». До книжки увійшли невеликі оповідання видатного педагога і письменника.
3-й учень. В.О. Сухомлинський «Вогнегривий коник». Ця книжка – збірка мудрих і повчальних казок, оповідань.
4-й учень. В. О. Сухомлинський «Казки школи під голубим небом».
5 учень.
Твори В.О. Сухомлинського нас вчать, Як добрими й милосердними в світі нам стать.
4. Вправа: «Очікування».
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
1. «Роби добро не тільки тоді коли тебе бачать люди». Як ви розумієте цей вислів?
2. А що таке добро? Створення асоціативного куща «Добро».
3. Тлумачення слова «добро» (словник).
ІV. Передбачення теми уроку за прислів’ями та назвою твору.
1. «Горбатенька дівчинка».
2. Гра «Незакінчене речення». Про кого йдеться в оповіданні, виходячи з його назви?
3. Складання оповідання за початком речень (робота у групах). Чорноокий хлопчик відчинив… До класу зайшов директор школи з маленькою…
(Діти складають свої оповідання).
4. «Порушена послідовність». Потрібно вирішити, у якій послідовності ці речення можуть бути розташовані.
1) Тридцять п’ять пар очей впилися в незнайому дівчинку.
2) Відчини двері й подивись, хто там стукає, – мовив учитель.
3) Вони дивилися на незнайому дівчинку і лагідно всміхалися.
V. Хвилинка відпочинку.
VІ. Формування контрольно-оцінювальних дій. Читання тексту з передбаченням розвитку
подій (робота у групах). (Діти передбачають кожну частину, а потім читають та підтверджують своє передбачення).
VІІ. Словникова робота.
VІІІ. Перевірка порушеної послідовності. Діти, прочитайте про себе ще раз оповідання та знайдіть речення, де порушена послідовність.
ІХ. Фізкультхвилинка.
Х. Складання сенкану (усно).
ХІ. Гра «Кореспондент».
ХІІ. Гра «Респондент». Прочитайте ще раз твір та готуйтесь до переказу.
ХІІІ. Рефлексія.
1. Обмін думками, міркування.
2. Складіть слово (робота в парах):
Матуся, щИрість, Любов, пОвага, лаСка, сЕрдечність, Радість, Дружба, людЯність. (Милосердя)
ХІV. Оцінювання.
ХV. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»
Якою повинна бути добра, милосердна людина?
XVI. Домашнє завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар