Урок
86
Тема. Лічба
у межах 20. Дециметр. Вправи
на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10
Мета: познайомити учнів з новою одиницею виміру —
дециметром; закріплювати знання чисел у межах 20; удосконалювати навички
розв’язання прикладів у межах 10; розвивати логічне мислення, спостережливість,
кмітливість.
Обладнання: метр, сантиметр, предметні картинки, картки
для індивідуальної роботи.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення
вивченого.
1. Математичний
диктант
•
Записати число, наступне для чисел 12, 15.
•
Записати попереднє для числа 17, 19.
•
Записати «сусідів» числа 18.
•
Записати числа один по порядку від 14 до 19.
•
Якими двома числами (десятками й одиницями) можна записати число 11?
•
Записати, на скільки більше чисел 15 від числа 10.
2. Усна
лічба. Гра «Мовчанка»
3. Робота
за картками (індивідуально)
10 – 8 + 3 =
10
– 3 – 4 =
9
– 8 + 6 =
5
+ 3 ___ 5 + 4
4
+ 1 __ 8 – 4
10 – 6 + 4 =
10
– 2 – 5 =
9
– 3 – 1 =
6
+ 2 ___ 6 + 4
8
– 2 ___ 3 + 3
II. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь
учителя
—
В яких одиницях ми вимірювали з вами довжину книги, зошита? Довжину більших
предметів, відрізків незручно вимірювати сантиметром. Для цього користуються
більшою одиницею виміру — дециметром.
Подивіться
на смужку. Давайте прикладемо її до шкали лінійки. Скільки сантиметрів
уміщується в 1 дециметрі? Виходить, в 1 дм 10 см. А скільки сантиметрів
уміщується в 4 дм? У 3 дм?
2. Робота
зі смужками (в кожної дитини)
—
Виміряйте смужку, що у вас на парті. Якої довжини ця смужка? Назвіть її довжину
спочатку в сантиметрах, потім — у дециметрах.
3. Фізкультхвилинка
4. Практична
робота в зошитах
—
Накресліть відрізок довжиною 1 см, потім — відрізок довжиною 1 дм. Який
відрізок більше?
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота
з підручником (C. 84, № 1, 2, 3).
Уточнення
поняття дециметр на прикладі малюнка. Вимірювання довжин відрізків.
2. Розв’язання
прикладів № 4 (самостійно з подальшою перевіркою)
3. Робота
над задачею за малюнком із творчим завданням
Завдання: поставити
різні питання до умови задачі. Розв’язання задачі з різними питаннями.
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар