понеділок, 14 січня 2013 р.

Перлина України – Крим


Перлина України – Крим

Мета. Продовжувати вміння працювати з фізичною картою. Розкрити взаємозв’язки між компонентами неживої та живої природи та діяльністю людини, моделювати ці взаємозв’язки. Повторити прийоми додавання та віднімання багатоцифрових чисел.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Перевірка домашнього завдання.
III. Повідомлення теми уроку.
Познайомитися з розташуванням Південного берегу Криму. Вивчити рослинний і тваринний світ Криму.
– Ми вирушаємо у наукову експедицію, в ній беруть участь:
а) геологи, які вивчають поверхню землі, її будову і корисні копалини;
б) метеорологи – вчені, які спостерігають за змінами погоди і передбачають її.
в) ботаніки – науковці, які вивчають рослинність;
г) зоологи – науковці, які вивчають тваринний світ.
На Південний берег Криму
Буде експедиція в цей час.
Крим – куточок України –
Рідної землі для нас.
IV. Актуалізація опорних знань.
– Де знаходиться Південний берег Криму? А на чому ж доберемось? (На дошці розташовані малюнки транспортних засобів. Під ними – числа). літак автобус поїзд
75145 57198 56195
Щоб обрати вид транспорту, потрібно
коментовано розв’язати приклад.
(75345 – 47834) + 29687 = 57198
V. Вивчення нового матеріалу.
Геолог. На півдні України розташувався півострів Крим. 1/5 півострова займають Кримські гори. Щоб у гори нам піти, Треба скоріш вирушати І рівняння розв’язати.
34545 – х = 849
Підготували цікаві розповіді про рослини Криму наші ботаніки.
1) В Криму своєрідна рослинність. Вона пристосувалася до життя в умовах малого зволоження.
2) Тис ягідний зберігся у важкодоступних місцях. Це хвойна рослина.
3) У Криму росте кедр.
4) На яйлах розташовані гірські луки. Тут цвітуть проліски, шафран, півонії, волошки, трапляється едельвейс кримський. Розв’яжемо таку задачу.
Школярі посадили 295 ялин, грабів – у 5 разів менше, а кипарисів – стільки, скільки ялин та грабів разом. Скільки всього дерев посадили школярі? Про рослину незвичайну вам розкаже Римма.
На таблиці зашифрована назва цієї рослини. Розв’яжіть рівняння.
8 6 2 1 3 7 9 5 4 5
р е и б а м у к з т
397405 + х = 534600
(137195 – бамбук)
Бамбук – це злакова рослина. Він дуже швидко росте: від 50 до 90 см за добу. Дізнайтеся, на скільки сантиметрів підросте бамбук за 17 діб, якщо щодоби підростатиме на 60 см?
17·60 = 1020 = 10 м 20 см
В Криму дуже цікавий тваринний світ. Про нього розкажуть зоологи.
Зоологи. Найбільш поширені серед тварин такі: олень, козуля, муфлон, борсук, білка, орлан-білохвіст, чорний гриф, білоголовий сип.
Розв’яжіть цей приклад, діти. Хто з вас впорається швидше, Риби той наловить більше.
I варіант
14051 – (28 + 4235) = 9778
II варіант
24905 – (3012 + 1999) =2 1694
А яка погода в Криму ми дізнаємося від метеорологів.
Метеорологи. Особливістю Кримських гір – це зона субтропіків. Завдяки кліматичним умовам в Криму росте багато винограду, яблук, персиків, хурми.
Задача. На винограднику для дитячого санаторію зібрали 8 великих корзин винограду по 12 кг у кожній та 11 маленьких по 4 кг у кожній. Скільки всього кілограмів винограду зібрали?
Записати скорочений запис задачі, розв’язати виразом.
8·12 + 11·4 = 140 кг
VI. Закріплення вивченої теми.
Учні читають текст з підручника і відповідають на запитання.
– Що ви дізналися про річки Криму?
– Коли починається зима в Криму?
– Назвіть найвідоміші кримські курорти.
VII. Підсумок уроку.
Звучить вірш П. Сотниченко «Вам у походи ходити». Звучить запис пісні М. Мозгового «Рідний край».

Немає коментарів:

Дописати коментар