Болото – природне
угруповання
Мета. Сформувати
поняття «болото – природне угруповання»; виховувати потребу в
навчально-пізнавальній діяльності, екологічне мислення; виховувати любов до рідного
краю.
Хід уроку
Самовизначення до
діяльності. Очікування від уроку. Хвилинка спостережень. Підсумки фенологічних
спостережень. Перший крок навчальної діяльності – «Чого я не знаю?» (На дошці
ілюстрація «Чого я не знаю?») Актуалізація знань і фіксація їх у діяльності.
Загадка. Стоїть
корито, повне води налите. (Озеро, ставок, прісна водойма)
– Що утворює прісна
водойма? (Природне угрупування)
– За допомогою
якого інструмента ми довели це на минулому уроці? (Алгоритму ланцюжка живлення
і природного угрупування) Узагальнення актуалізованих знань.
– Добудуйте ланцюги
живлення за алгоритмом. Практична робота на дошці. Побудова проекту виходу з
утруднення. Постановка мети і формування теми уроку.
– Яку мету
необхідно поставити? Другий крок навчальної діяльності (Вчитель вивішує на
дошку ілюстрацію «Сам знайду спосіб»). Реалізація побудованого проекту.
– Відгадайте
загадку.
Не ставок і не
ріка,
Мох росте і осока.
Там земля – неначе
тісто.
Що воно за дивне
місце? (Болото)
Створення
проблемної ситуації.
Робота з фізичною
картою України: знайти і показати болота.
Проблемне питання.
– Чому болота
здебільшого розташовані на Поліській низовині?
– Що ми називаємо
болотом? Відеосюжет «Утворення боліт з озера»
(Учитель коментує).
Робота з
підручником.
– Діти, уявіть, що
ви – вчені, які займаються дослідженнями: ботаніки, зоологи, дослідники,
екологи, лаборанти. Кожна група буде працювати над своїм завданням згідно
технологічної картки. (Учитель контролює та спрямовує роботу в групах).
Технологічна карта
ботаніків.
Практична робота в
групі.
Мета. Дослідити
рослини боліт.
Хід спостереження.
1. Розгляньте
рослину.
2. З’ясуйте її
зовнішню будову. Як вона пристосувалася до умов життя на болоті?
3. Зробіть
висновок. Технологічна карта зоологів.
Практична робота в
групі.
Мета. дослідити
тварин боліт.
Хід спостереження
1. Розгляньте
ілюстрації тварин.
3. З’ясуйте їх
зовнішню будову. Як пристосувалися вони для життя на болоті?
3. Зробіть
висновок.
Фізкультхвилинка.
Інсценізація пісні
«Веселі жабки», музика і слова Ю. Литовка. Технологічна карта лаборантів.
Мета. Дослідити
властивості болота.
Завдання 1.
Довести, що болото – сховище води, природний фільтр, джерело торфу.
Завдання 2.
Визначити, як утворюється торф.
Технологічна карта
дослідників.
Мета. Знайти цікаву
інформацію про болото.
Завдання:
1. Доповни
істинність твердження: «болото – сховище води».
2. Знайди
інформацію про організми перетворювач і болота, про утворення торфу.
3. Продемонструй
навчальний посібник «Колекція торфу».
Технологічна карта
екологів.
Завдання:
1. З’ясуй значення
боліт, вплив людини на природне угрупування.
2. Доповни висновки
щодо твердження: «болото – природний фільтр води», «болото – фабрика торфу». Первинне
закріплення у зовнішньому мовленні.
Робота з
підручником.
Самостійна робота.
Відновити послідовність
процесу перетворення озера на болото.
Оцінювання.
Рефлексія
діяльності.
Домашнє завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар