четвер, 10 січня 2013 р.

Болото – природне угруповання


Болото – природне угруповання

Мета. Сформувати поняття «болото – природне угруповання»; виховувати потребу в навчально-пізнавальній діяльності, екологічне мислення; виховувати любов до рідного краю.
Хід уроку
Самовизначення до діяльності. Очікування від уроку. Хвилинка спостережень. Підсумки фенологічних спостережень. Перший крок навчальної діяльності – «Чого я не знаю?» (На дошці ілюстрація «Чого я не знаю?») Актуалізація знань і фіксація їх у діяльності.
Загадка. Стоїть корито, повне води налите. (Озеро, ставок, прісна водойма)
– Що утворює прісна водойма? (Природне угрупування)
– За допомогою якого інструмента ми довели це на минулому уроці? (Алгоритму ланцюжка живлення і природного угрупування) Узагальнення актуалізованих знань.
– Добудуйте ланцюги живлення за алгоритмом. Практична робота на дошці. Побудова проекту виходу з утруднення. Постановка мети і формування теми уроку.
– Яку мету необхідно поставити? Другий крок навчальної діяльності (Вчитель вивішує на дошку ілюстрацію «Сам знайду спосіб»). Реалізація побудованого проекту.
– Відгадайте загадку.
Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля – неначе тісто.
Що воно за дивне місце? (Болото)
Створення проблемної ситуації.
Робота з фізичною картою України: знайти і показати болота.
Проблемне питання.
– Чому болота здебільшого розташовані на Поліській низовині?
– Що ми називаємо болотом? Відеосюжет «Утворення боліт з озера»
(Учитель коментує).
Робота з підручником.
– Діти, уявіть, що ви – вчені, які займаються дослідженнями: ботаніки, зоологи, дослідники, екологи, лаборанти. Кожна група буде працювати над своїм завданням згідно технологічної картки. (Учитель контролює та спрямовує роботу в групах).
Технологічна карта ботаніків.
Практична робота в групі.
Мета. Дослідити рослини боліт.
Хід спостереження.
1. Розгляньте рослину.
2. З’ясуйте її зовнішню будову. Як вона пристосувалася до умов життя на болоті?
3. Зробіть висновок. Технологічна карта зоологів.
Практична робота в групі.
Мета. дослідити тварин боліт.
Хід спостереження
1. Розгляньте ілюстрації тварин.
3. З’ясуйте їх зовнішню будову. Як пристосувалися вони для життя на болоті?
3. Зробіть висновок.
Фізкультхвилинка.
Інсценізація пісні «Веселі жабки», музика і слова Ю. Литовка. Технологічна карта лаборантів.
Мета. Дослідити властивості болота.
Завдання 1. Довести, що болото – сховище води, природний фільтр, джерело торфу.
Завдання 2. Визначити, як утворюється торф.
Технологічна карта дослідників.
Мета. Знайти цікаву інформацію про болото.
Завдання:
1. Доповни істинність твердження: «болото – сховище води».
2. Знайди інформацію про організми перетворювач і болота, про утворення торфу.
3. Продемонструй навчальний посібник «Колекція торфу».
Технологічна карта екологів.
Завдання:
1. З’ясуй значення боліт, вплив людини на природне угрупування.
2. Доповни висновки щодо твердження: «болото – природний фільтр води», «болото – фабрика торфу». Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
Робота з підручником.
Самостійна робота.
Відновити послідовність процесу перетворення озера на болото.
Оцінювання.
Рефлексія діяльності.
Домашнє завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар