неділя, 20 січня 2013 р.

З чистого джерела народної мудрості


З чистого джерела народної мудрості

Мета. Поглибити знання про казку, як вид народної творчості; розвивати уяву, образну пам’ять; виховувати в дітей повагу та любов до усної народної творчості.
Хід уроку
1. Організація класу. Мовна розминка. Промовляння чистомовок.
2. Сьогодні ми відвідаємо жителів казкового міста «Усна народна творчість». Жителі цього міста живуть чесно, радісно, там панує мир і злагода. Асоціативний кущ: «Усна народна творчість». (Пісні, загадки, ігри, прислів‘я, казки, приказки, і т.д.) Почнемо подорож по місту «Усна народна творчість». Допоможе нам наш сьогоднішній гість. А хто він, відгадайте:
«Я від баби втік, і від діда втік…». Хто це? (Колобок)
1) Відгадайте слова, що позначають риси характеру людини:
д*бр*т* о о а щ*др*сть е і
ч*сн*сть е і зн*в*г* е а а
Які риси характеру ви б хотіли, щоб були притаманні нашому герою?
Він буде нам допомагати, йдучи по місту першим.
3. Перша вулиця «Скоромовна». А щоб потрапити на наступну вулицю, потрібно вивчити скоромовку.
Летів горобчик, сів на стовпчик.
4. Швидко справа робиться, і ось уже наступна вулиця «Прислів’я». Згадаймо прислів’я про працю.
Мовно-логічне завдання: З’єднайте частини.
Не вір словам, так і маєш.
Як працюєш, а вір ділам.
5. Наступна вулиця називається «Лічилки». Творча робота: дібрати слова і вивчити.
Йшла Галинка на …
Загубила там …
У корзинці …
Хто з’їв, тому …
(Корзинку, стежинку, жмуриться, паляниця)
6. А наступна вулиця – «Весела». Що ми сюди віднесемо? (Небилиці, забавлянки, смішинки)
7. А як же не заглянути на Музичну вулицю. Співання пісеньки «Два півники».
8. Розділити слова.
Усвітіказкичарівної.
Вулиця Казкова.
Нас чекає дивовижний світ казки.
Розповідь про казку.
9. Згадайте, якими словами починаються казки?
Жили собі…
А ще казки мають однакові кінцівки.
Давайте їх зачитаємо.
Стали вони жити поживати…
А тепер прослухаємо казку.
А називається ця казка…
А ось назву казки ми дамо разом.
1) Словникова робота.
2) Читання вчителя і дітей.
3) Читання ланцюжком.
4) Відповіді на запитання.
5) Характеристика героїв.
6) Вибіркове читання.
7) Фантазери. А як казка могла закінчитись по-іншому?
8) Прочитати прислів’я і вибрати, яке підійде до казки.
9) Бал-маскарад казкових героїв.
10. Підсумок.
Домашнє завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар