Коли тобі сутужно – прийде на поміч дружба
Тема. А. Костецький
«Буває все…», «Краще – з друзями разом!», «Словник Славка».
Мета. Вчити учнів
правильно і свідомо читати вірші. Ознайомити із життєвим і творчим шляхом
поета. Розвивати зв’язне мовлення, спостережливість. Виховувати почуття товариськості.
Хід уроку
І. Організаційна
частина.
ІІ. Мовна розминка
«Переплутанка».
Твій друг тобі
віддасть так
І свій квиток на
літак
І цвях, і ґудзик, і
карусель
Та не за щось, а
просто усе
ІІІ. Актуалізація
опорних знань учнів.
Вікторина.
(Діти розповідають
уривки віршів).
– Пригадаймо назви
віршів.
1. Знаєш ти, що
таке Батьківщина?
Батьківщина – це
ліс осінній…
(«Батьківщина»)
2. … Тільки без
мами не можна нізащо,... («Все починається з мами»)
– Хто автор цих
віршів?
ІV. Повідомлення
теми уроку.
V. Вивчення нового
матеріалу.
1. Біографія
Анатолія Костецького. (Розповідають двоє учнів).
2. Опрацювання
вірша А. Костецького «Буває все…».
а) Слухання вірша,
який читає учениця.
– Чого у світі не
буває ніколи?
б) Словникова
робота.
в) Читання
«буксиром» за вчителем.
– Що означає, коли
тебе забув твій друг?
г) Аналіз вірша.
Вибіркове читання.
д) Виразне читання
вірша.
3. Опрацювання
вірша А. Костецького «Краще – з друзями разом!»
а) Самостійне
читання вірша (мовчки).
– Коли відбуваються
описані події?
б) Словникова
робота.
в) Повторне читання
вірша «ланцюжком».
г) Аналіз змісту
вірша з елементами
вибіркового
читання.
– Чим хизувався
Славко?
– Як друзі
«перевиховали» Славка?
д) Вправи на
розвиток швидкості читання:
• Знайдіть і
зачитайте окличні речення.
• Гра «Дочитай
речення…»
– «От вчора ми
удвох …»
– «Свистить у вухах
…»
е) Виразне читання
вірша.
4.
Фізкультхвилинка.
5. Робота в групах.
«Правда навпаки» (Перетворити
приказки. Учні добирають до кожного слова антонім).
• Ворога ховай, а
заховаєш – покинь. (Друга шукай, а знайдеш – бережи)
• Вороги
забуваються у радості. (Друзі пізнаються у біді).
• Новий ворог
гірший за двох старих. (Старий друг кращий за двох нових).
6. Опрацювання
вірша А. Костецького
«Словник Славка».
а) Слухання вірша.
– Що за незвичайний
словник був у Славка?
(Виконується
інсценізація підготовленими учнями).
б) Словникова
робота.
в) Аналіз змісту
вірша.
– Що можна порадити
Славку?
– Чи хотіли б ви
мати такого друга?
г) Виразне читання
вірша.
VІ. Підсумок уроку.
– Що саме об’єднує
три вірші А. Костецького?
VІІ. Домашнє
завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар