Урок
74
Тема. Літр. Задачі на знаходження невідомого
доданка, на різницеве порівняння чисел
Мета: познайомити дітей з одиницею ємкості — літром,
показати на практиці використання літра; розвивати логічне мислення,
вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: лічильний матеріал, банки різної ємкості,
посуд з водою.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна
лічба за картками. Розв’язання прикладів
8
– 6 2 + 7 9 – 6
10 – 5 4 + 6 10 – 9
3 + 7 4 + 2 8 – 7
2. Заповнення
таблиці
Доданок
3 6 8 6 2 1 9 2 0
Доданок
5 4 2 1 7 8 0 7 9
Сума
II. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення
з літром
Перед
дітьми — дві ємкості однакової місткості, але різної форми.
—
В якому посуді води більше?
—
Як можна довести, що більше?
—
Для того, щоб сказати точно, де води більше або менше, треба воду виміряти в
обох посудинах. Для цього існує еталон — приклад одної одиниці вимірювання рідини
— літр. За допомогою такої мірки вимірюють кількість рідини у різних посудинах.
Цією міркою користуються всі. Записується вона так: 1 л. 1 літр води може бути
налитий і в пакет, і в кухоль, і в банку. Але кількість води — 1 л — всюди
однакова. Давайте перевіримо моє твердження.
(Учитель
з банки 1 л переливає воду в пакет, потім — в кухоль. Діти бачать, що всюди
води однаково.)
2. Практична
робота
На
столі — різні ємкості. Вчитель разом з дітьми вимірює кількість води в цих
ємкостях, записує на дошці результати.
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота
з підручником (С. 72)
1)
Скільки літрів води в лійці? А у відрі? Як дізнатись, скільки води всього у
відрі та в лійці? Складіть приклад. (Запис у зошитах.)
2)
Скільки літрів води в мисці? А у відрі? Яке питання стоїть у задачі? Прочитайте
його. Як дізнатись, на скільки одне число більше або менше другого? Складіть
приклад-розв’язання цієї задачі. (Запис у зошитах.)
3)
Аналіз і розв’язання задачі № 4.
2. Фізкультхвилинка
3. Робота
з магічними фігурами (№ 3)
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар