Урок
76
Тема. Кілограм. Вправи на засвоєння таблиць
додавання й віднімання в межах 10. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць
Мета: познайомити учнів з одиницею виміру маси —
кілограмом; показати практичне використання цієї міри; поглибити вміння розв’язувати
задачі й приклади; розвивати творче мислення.
Обладнання: таблиці для розв’язання прикладів і задач,
пакети для вимірювання маси, важки, малюнки терезів.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна
лічба за таблицею
Поєднати
приклад з відповіддю.
9 10 – 5
3 + 6 3 + 7 9 – 9
7 5 + 3
9 – 3 6 + 1 6 + 2
5 9 – 0
4 + 5 1 + 5 8 – 3
10 3 + 4
8 – 4 0 + 7 8 + 2
6 1 + 5
3 + 2 8 – 7 6 – 6
2. Математичний
диктант
•
Перший доданок 2, другий 8. Знайти суму.
•
6 збільшити на 3.
•
10 зменшити на 6.
•
5 плюс 4.
•
9 мінус 8.
•
На скільки 5 менше 8?
•
На скільки 7 більше 4?
3. Вибрати
приклади з відповіддю 9.
7
– 3 9 + 1 7 + 2 10 – 1
4. Порівняти.
5 л і 4 л
1
л + 1 л і 8 л
2
л і
6 л
6
л – 3 л і 1 л
II. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь
вчителя з елементами бесіди
—
Хто працює в магазині? Як називають тих, хто купує продукти? А тих, хто продає?
(Відповіді дітей.) Магазин наш овочевий. Давайте підемо туди, де продають картоплю, моркву, цибулю. Який предмет потрібний, щоб
продавець відпустив нам певну кількість товару? (Терези, важки) Ось на
столі два пакети із овочами.
Візьміть один пакет у руки. Що ви відчуваєте? Що важче тримати? Говорять, що
предмети мають певну вагу. Масу предмета порівнюють із масою обраного зразка.
Одиниця виміру маси — кілограм. На столі важок — це 1 кг. Такою одиницею
вимірювання маси предметів користуються всюди. У кілограмах можна вимірювати
масу твердих предметів і круп, піску тощо. Такими важками можна вимірювати масу
предметів. А на таких терезах вимірюють масу предметів. Записуємо так:
1
кг, 4 кг тощо.
2. Практична
робота
На
столі у пакетах — певна кількість (у кг) моркви, солі, крупи. Вчитель пропонує,
користуючись важками, виміряти масу цих пакетів. Вчитель звертає увагу дітей на
те, що терези повинні бути в рівновазі, тоді можна співвідносити вагу пакета та
масу важків.
3. Робота
над завданнями підручника (С. 74, № 1)
4. Фізкультхвилинка
III. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Розв’язання
прикладів (№ 3)
2. Самостійна
робота
Розв’язати
приклади.
10
– 6 + 4 8 – 4 + 2 3 + 7 – 8
3. Робота
над задачею на дві дії (№ 4)
—
Скільки окунів зловив хлопчик? Що говориться про дівчинку? Яке питання задачі?
Прочитайте. Як можна дізнатись, скільки окунів зловила дівчинка? Запишіть
приклад. Чому ви обрали дію віднімання? Яке останнє питання задачі? Як знайти
кількість рибин, що злови-
ли
хлопчик і дівчинка? Складіть приклад. Чи могли ми одразу відповісти на питання
задачі? Чого в нас спочатку не вистачало? Скількома діями розв’язується ця
задача?
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар