Урок
96
Тема. Лічба
в межах 20.
Попереднє і наступне числа. Додавання й віднімання виду: 16 + 1, 16 – 1.
Розв’язання задач опрацьованих видів
Мета: вчити учнів рахувати в межах 20, визначати
місце числа ряду чисел 10–20; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати
вміння розв’язувати задачі опрацьованих видів; розвивати логічне мислення,
увагу.
Обладнання: схеми задач, картки для усної лічби, таблиці з
умовами задач, цифри 10–20.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення
1)
Усна лічба за картками.
Учитель
показує картку з прикладом, а учні — відповідь карткою з числом.
3
+ 7
9
– 3
5
+ 4
8
– 5
9
+ 1
7
– 4
6
+ 3
9
– 6
8
+ 2
8
– 6
7
+ 2
4
– 3
2)
Робота з рядом чисел 10–20.
•
Розставити числа за порядком: 19 17 12 20 16 11
10 18 13 15 14
•
Назвати попереднє число для 13, 17; наступне число для 14, 17. Назвати
«сусідів» чисел 16, 19, 11. Назвати число, що на 1 більше 12, на 1 менше 19.
•
Яке число стоїть за числом 15? Яке число стоїть перед числом 13?
3)
Повторення про склад двоцифрових чисел.
—
Назвіть число, що складається з 1 десятка й 8 одиниць, з 1 десятка й 5 одиниць.
Скільки десятків й одиниць у числі 14? 17?
—
Як утворити число 18 від числа 17? Яке число більше — 18 чи 15? Порахуйте від
18 до 10.
2. Усна
лічба за малюнком
Хто
з тварин підняв найбільшу вагу?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота
за підручником (С. 94)
•
Вставити пропущені числа. Порахувати від 7 до 20.
•
Вставити «сусідів» числа 10, 13, 16, 19.
•
Як утворити числа 14, 17?
•
Як із числа 14 утворити число 15?
2. Розв’язання
прикладів (№ 4)
3. Фізкультхвилинка
4. Розв’язання
задач
1)
За малюнком.
2)
Текстова задача.
У
Петрика було 10 зошитів. Він подарував 3 зошити другові. Скільки зошитів
залишилось у Петрика?
3)
Задача за підручником (№ 5).
5. Завдання
на розвиток уваги
Хто
які предмети рахував? (№ 6)
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар