Урок
82
Тема. Десяток. Повторення таблиць додавання й
віднімання в межах 10
Мета: ознайомити учнів з новою лічильною одиницею —
десятком; продовжити роботу з формування поняття числа й натуральної
послідовності чисел; закріпити вміння і навички додавання й віднімання в межах
10.
Обладнання: предметні малюнки, палички, набір цифр.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. За
малюнками скласти й розв’язати приклади.
2. Розв’язання прикладів (С. 78, № 4)
3. Робота
за малюнком підручника (№ 6)
—
Хто важчий? На скільки кілограмів?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча
робота. Вправи з геометричним матеріалом
—
Покладіть 8 кружечків. Додайте ще 1.
—
Скільки стало кружечків?
—
Як отримати 9 кружечків?
—
Складіть приклад.
—
Покладіть 9 квадратиків.
Додайте ще 1. Скільки стало квадратиків?
—
Як утворили число 10 із числа 9?
—
Відрахуйте 10 паличок. Зв’яжіть їх у пучок (обмотати ниткою).
—
10 одиниць утворюють нову лічильну одиницю — десяток.
Десятками
можна рахувати яйця, ґудзики, горіхи та інші предмети.
Учитель
виставляє на дошці 3 пучки паличок, 6 пучків паличок.
—
Скільки десятків паличок? Скільки десятків яєць вміститься в підставку для
яєць? (Показує контейнер на 30 яєць)
Висновок: якщо
предметів багато, їх зручно лічити десятками.
2. Утворення
чисел другого десятка
—
Покладіть на десяток кружечків зверху ще 1 кружечок. Скільки стало кружечків? (Десяток і 1)
—
Як називається число, яке йде за числом 10?
—
Скільки десятків і скільки одиниць утворили одинадцять?
—
Назвіть числа від 7 до 11.
—
Як утворити наступне число? (Покласти ще 1 кружечок)
—
Як прочитати нове число? (12)
—
У назві числа спочатку називають кількість одиниць.
3. Робота
з підручником (С. 81)
Утворення
чисел 11–20.
4. Фізкультхвилинка
5. Розв’язання
задачі № 3
6. Задача
на розвиток логічного мислення
—
Який предмет потрібно намалювати в пустій клітинці? Чому?
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар